2010. október 23., szombat

Még a közösségi oldalakról

Közösségi szintek előnyei és hátrányai






Tantárgy szintű







Diák

Tanár

Előny

gyors tananyag bővülés, egyszerű oldal-felépítés -> könnyű használat,

koncentrált jelenlét, jól felügyelhető, nem túlzottan időigényes, egyszerű oldal-felépítés -> könnyű használat, virtuális osztályok kialakítása

Hátrány

sok oldalon kell jelen lenni, időigényes,

elszigetelt a többi tanártól, tantárgytól,

nehéz követni több osztály tevékenységét (egy tanár ugyanazt több osztályban is taníthatja)

tanárok közti tudásmegosztás nehézkes



Tanároknak előnyös

Osztály szintű







Diák

Tanár

Előny

a meglévő közösséget fejleszti,

egyben látja a tudást, amit el kell sajátítania

kapcsolat más tantárgyakkal, tanárokkal, kész csoportok (osztályok)

projektmunka lehetősége

csoportmunka lehetősége több tantárgy összekapcsolásával (összefüggések megmutatása)

Hátrány

az iskola más közösségeivel nincs kapcsolat

sajnos nem kapcsolódik minden tantárgy anyaga egymáshoz, pedig hasznos lenne

idővel túl sok az anyag, nehezen átlátható

sok közösség-> időigényes,


Diákoknak előnyös


Iskolai szintű







Diák

Tanár

Előny

intézményhez tartozás erősítése, kapcsolat a diák-társakkal, portfólió készítés,

kapcsolat tanárokkal, tantárgyakkal, nem annyira időigényes, tanári portfólió

tudásmegosztás egymás között

Hátrány

bonyolult oldal-felépítés -> navigálási nehézségek, megoszló figyelem

bonyolult oldal-felépítés -> navigálási nehézségek,

portfólió rendszerben nehezebb értékelni





Amit még a diákok igényelnek:
- saját maguk által létrehozott tartalmak megosztása
- megmutatni a világnak magukat, eredményeiket (pl.: fényképek megosztása kirándulásról, stb.)
- tanármentes kommunikációs felület
- megbízható on-line tárhely
- jól hangzó webhely név, amivel fel lehet vágni a haverok előtt

Amitől idegenkednek (gátolhatja az intézményi szintű szolgáltatás használatát)
- minden iskolai, tanári felügyelet az on-line térben
- az iskolai környezet

A fenti bejegyzés Bánhidi Árpád együttműködésével készült.

1 megjegyzés:

  1. Kicsit későn jöttem elolvasni, de végül is nem mindegy, hogy mikor tetszik? :)
    Különösen érdkes az "Amit még a diákok igényelnek..." kezdetű rész. Itt volna mit tenni! De elgondolkodtató a második rész: ezek szerint nincs mese, ki vagyunk tiltva? Valóban egy zárt szubkultúra?

    VálaszTörlés