Közösségi szintek előnyei és hátrányai | ||
Tantárgy szintű | ||
Diák | Tanár | |
Előny | gyors tananyag bővülés, egyszerű oldal-felépítés -> könnyű használat, | koncentrált jelenlét, jól felügyelhető, nem túlzottan időigényes, egyszerű oldal-felépítés -> könnyű használat, virtuális osztályok kialakítása |
Hátrány | sok oldalon kell jelen lenni, időigényes, | elszigetelt a többi tanártól, tantárgytól, nehéz követni több osztály tevékenységét (egy tanár ugyanazt több osztályban is taníthatja) tanárok közti tudásmegosztás nehézkes |
Tanároknak előnyös | ||
Osztály szintű | ||
Diák | Tanár | |
Előny | a meglévő közösséget fejleszti, egyben látja a tudást, amit el kell sajátítania | kapcsolat más tantárgyakkal, tanárokkal, kész csoportok (osztályok) projektmunka lehetősége csoportmunka lehetősége több tantárgy összekapcsolásával (összefüggések megmutatása) |
Hátrány | az iskola más közösségeivel nincs kapcsolat sajnos nem kapcsolódik minden tantárgy anyaga egymáshoz, pedig hasznos lenne idővel túl sok az anyag, nehezen átlátható | sok közösség-> időigényes, |
Diákoknak előnyös | ||
Iskolai szintű | ||
Diák | Tanár | |
Előny | intézményhez tartozás erősítése, kapcsolat a diák-társakkal, portfólió készítés, | kapcsolat tanárokkal, tantárgyakkal, nem annyira időigényes, tanári portfólió tudásmegosztás egymás között |
Hátrány | bonyolult oldal-felépítés -> navigálási nehézségek, megoszló figyelem | bonyolult oldal-felépítés -> navigálási nehézségek, portfólió rendszerben nehezebb értékelni |
Amit még a diákok igényelnek:
- saját maguk által létrehozott tartalmak megosztása
- megmutatni a világnak magukat, eredményeiket (pl.: fényképek megosztása kirándulásról, stb.)
- tanármentes kommunikációs felület
- megbízható on-line tárhely
- jól hangzó webhely név, amivel fel lehet vágni a haverok előtt
Amitől idegenkednek (gátolhatja az intézményi szintű szolgáltatás használatát)
- minden iskolai, tanári felügyelet az on-line térben
- az iskolai környezet
A fenti bejegyzés Bánhidi Árpád együttműködésével készült.
Kicsit későn jöttem elolvasni, de végül is nem mindegy, hogy mikor tetszik? :)
VálaszTörlésKülönösen érdkes az "Amit még a diákok igényelnek..." kezdetű rész. Itt volna mit tenni! De elgondolkodtató a második rész: ezek szerint nincs mese, ki vagyunk tiltva? Valóban egy zárt szubkultúra?