2016. november 11., péntek

I. Mobil eszközök az oktatásban konferencia

Van benne valami sorsszerű, hogy akkor jön egy konferencia amikor új inspirációkra van szükségem. Az utóbbi években - vezetői megbízásom miatt - háttérbe szorult az IKT napi szintű használata a tanári munkám során. Többé-kevésbé követtem a trendeket, karban tartottam a zeneiskola honlapját oktatási portálját, de számítógépes-zene órákat nem tartottam. Írtam két pályamunkát a zeneiskolai oktatási portál használatával kapcsolatosan. Az egyiket a Digitális Módszertárba - bár díjat nem nyert pályázatom, bekerült a tárba - , másikat az MZMSZ felhívására, melyről épp ma kaptam értesítést. E szerint "Jó gyakorlat" pályamunkámat megjelenésre ajánlotta a bíráló bizottság.
És a mai napról pár szóban:
Az I. Mobil eszközök az oktatásban konferencia házhoz jött. Első nap plenáris előadásokkal kezdődött. a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének professzor asszonya prof. Molnár Gyöngyvér  "edia: Tecnológiai eszközökkel támogatott értékelés az oktatásban" címmel tartott előadást. Az előadásának első részében az oktatás minőségéről beszélt a különböző nemzetközi felmérések tükrében. Majd az eDia alkalmazás bemutatásával folytatta előadását.
Az előadások prof. Csapó Benő a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének professzorának prezentációjával folytatódtak. "Az értékelésre alapozott differenciált fejlesztés lehetőségei: a mobil eszközök integrálása a pedagógiai folyamatokba" című előadása szorosan épült Molnár Gyöngyvér előadására.
Az ebédszünet után a szekció-előadásokkal folytatódott a program. Négy szekcióban 30 előadás zajlott le a délután során. a "Jó gyakorlatok a mobil eszközök használatában I." szekcióban négy előadást hallhattam. Elsőként Gálik Zsófia "A digitális világ KRESZje" - IKT eszközök és "DigiDili" tanóra, majd Bene Viktória-Fegyverneki Gergő Hogyan tanítsunk tréningen és tanórán az etikus mobilhasználatot? majd Csányi László Online szerepjáték fizikaórán, legvégül Czékmán Balázs Szóasszociációs módszerrel végzett tudásszerkezet vizsgálat IKT eszközök segítségével hangzott el. A fizika szerepjátékkal fűszerezett oktatása nagyon érdekes volt. Már-már kedvem támadt a fizika tanulásához.
Az "Empirikus IKT kutatás" szekciót választottam a kávé után. Domonkos Katalin "Alkalmazkodás az infokommunikációs technológiához" című előadása után Antalné Miss Lilla "A tanulói és szülői attitűd a mobileszközökkel támogatott oktatással kapcsolatosan" bemutatóval folytatódott a program. Majd újra Fegyverneki Gergő vette át a szót. "Zsugorodó taneszköz, táguló világ? A mobiltanulás mint a digitáliskultura-azonos pedagógia integratív és komplex formája - Az elmélettől a gyakorlatig" előadásával. Szabó Norbert munkásságát már régóta követtem a hálón. Ma a pedagógus kompetenciák felől közelítette meg a témát. Előadásának címe: "A minősítési rendszer potenciális reformhatásai a hangszeres zeneoktatásra és a tanárképzésre a digitális kompetenciák tükrében".
Az előadások anyaga elérhető lesz a konferencia honlapján.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése