2011. március 30., szerda

A Tenegen "hozománya"

Egy újabb elfoglaltságot sikerült találnom. Most a nyáriszünetre.
Ma volt a "felvételi elbeszélgetésem" a felsőörsi zenei tábor ügyvezető igazgatójával. A tábor ideje alatt a diákoknak számítógépes ismereteket kellene oktatni, kifejezetten a gyakorlati ismeretekre és munkára alapozva. Ebben az internet használattól a videófelvétel készítésig mindennek bele kellene férnie. Természetesen egy kis zenei-számítógépes ismeretnek is.
A diákok 10-20 éves roma gyerekek, a legváltozatosabb háttérrel. Egy közös vonásuk van, mindannyian nagyon tehetségesek a zenében.
Készültem egy kis tervezettel, amiben felhasználtam a Tenegen-ben tanultakat is. Az egyéni neveléstől a közösségi hálóig bezárólag. Csoportos óráktól az oktatási portálig. Mindent úgy állítottam össze, hogy az E-Magyarország ponton, vagy az iskola könyvtárában is dolgozhatnak a tábor után a gyerekek. Egy része az alkalmazásoknak online megoldás: pl. Google Docs a szövegszerkesztéshez, e-mail használathoz, stb. A telepített alkalmazásoknál pedig a keresztplatformos, ingyenes alkalmazásokat terveztem bevezetni (OpenOffice, Picasa, Audacity, MuseScore, stb.)
A legjobbat a végére hagytam: 6 hét alatt kell belőlük, a rengeteg zeneóra, Balatoni pancsikálás mellett FELHASZNÁLÓKAT faragni!

3 megjegyzés:

  1. Ezek nagyon örvendetes hírek!

    Először is természetesen gratulálok! Másodsorban szeretném jelezni, hogy személyes sértésnek veszem, ha nem kapok egy meghívót valami tábortüzes közös dalolós esti találkára, mint a régi szép időkben...

    VálaszTörlés
  2. Majd kibéreljük egy Tenegen Nyári Egyetem megrendezésére a tábort, és minden este gyújtunk tüzet, és dalolunk.

    VálaszTörlés