2010. március 8., hétfő

Moodle munka

Miután vagy ezer éve nem voltam itt, most legutóbbi web2 tevékenységemről néhány szóban.
A Tenegen kurzusban elkészítettem az Öveges ének-zene kurzust, természetesen a címben szereplő keretrendszerben. Kezdetben egy nagyobb lélegzetvételű "műnek" indult, de a szűkös határidők miatt leredukáltam. Maradt a három fejezet, de egy tömben. Szőke Péter könyvét A zene kialakulása és három világa-t dolgoztam fel egy kurzuskában. Próbáltam a lényeget belesűríteni. Majd a gyakorlatban kiderül, milyen lett.
Ma négy osztályban kivetítettem, mivel az iskolai oktatási portálra még nem lett felhelyezve. Próbáltam a diákokkal véginézni, átbeszélni. A dolog már ott elvérzett, hogy gyakorlatilag nem ismerik az iskolai oktatási portált. Most hogyan vegyem rá Őket, hogy látogassanak oda el és az ének-zene kurzust megcsinálják? Elég passzívak voltak, néhányan azt elképzelhetőnek tartják, hogy kiegészítő anyagként használjanak a moodle-ban készített kurzusokat. Kell néhány nap, amig felmérem, mi lehet az "ellenszenv" oka. Arra gondoltam, olyan komplex kurzusokat lehetne készíteni, mint a projekt hetek. Egy-egy téma, korszak feldolgozása a társművészetek, és történelem, tudománytörténelem, természettudományok korabeli eredményeninek bevonásával. És a diákok állíthatnák össze az anyagot, a szaktanárok irányítása mellett.
Azért én lelkesen a zeneiskolai honlapra is telepítettem egy oktatási portált. Még nem tudom mikor tudom töltögetni anyagokkal, ki kellene képezni néhány kollégát, hogy segítsenek. Szeretnék minnél több zenei tanulást segítő anyagot elhelyezni. Létre lehetne hozni a zeneiskolai oktatás tananyagbázisát, elvégezghető kurzusok formájában. Persze nem helyettesítheti a zeneórákat, de nagymértékben könnyíthetne a tanárok munkáján.

1 megjegyzés:

  1. Szóval nekünk tanároknak semmi sem megy egykönnyen? Éppen ezt írtam Hornyák Juditnak is, aki egy hullámvölgy után éppen újra átlendült a lelkesedés fázisába. Gondoljuk csak végig: a diákok, akik a csili-vili internetes játékokhoz vannak szokva, most miért is hatódnának meg attól, hogy néhány leckét elérhetnek a neten? Hmmmm. Jobb lesz ezen a meccsen egy kis időt kérni :D!

    VálaszTörlés